Ordförande Danielson

Under kuppartade former valdes jag igår till ordförande i bostadsrättsföreningen (BRF). Jag kom till mötet som en enkel medlem i den tillfälliga arbetsgruppen med tanken att om nöden så krävde kunna sitta i styrelsen, men lämnade den som ledaren för en organisation inriktad på att sko sig efter bästa förmåga och dra strån till stacken för att segregera staden så mycket som möjligt.

Lustigt nog sammanfaller denna händelse med min läsning av den 1.4 kg tunga Mao biografin, Mao – Den Sanna Historien, av Jung Chang och Jon Halliday. Det sammanfaller också med att jag befinner mig i historien när Mao är i samma ålder som jag och intrigerar för att ta makten över det kinesiska kommunistiska partiet (KKP). Vid en jämförelse av Mao och mig i samma ålder kan till min fördel sägas att jag har tiotusentals mindre liv på mitt samvete än vad han hade. Att ta makten över KKP krävde helt enkelt andra takter än vad som räckte för att kunna titulera sig Ordförande Danielson i BRF.

3 svar to “Ordförande Danielson”

  1. Mats Says:

    Riktigt bra! Fin och rolig bild också!!! Vill gärna läsa mer i denna genre! När kommer nästa inlägg? Och var sätter man upp sig på nyhetsbrevet?

  2. Mats Says:

    Jag tycker att du skriver bättre än din bror! Men det kanske man ska skriva på hans blogg?

  3. Martin Danielson Says:

    Tack ska du ha. Oscar kör dock en väldigt strikt moderering och släpper inte igenom något annat än rena hyllningar. Lite som Mao faktiskt.

Kommentera

